Obchodné podmienky
1. Zmluvné ustanovenia e-shopu simexagro.sk
Účelom
týchto obchodných podmienok je vymedziť a upresniť práva a
povinnosti predávajúceho (dodávateľa) na jednej strane a
kupujúceho (zákazníka, spotrebiteľa) na strane druhej.
Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a
kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej
republiky. V prípade, ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa
právne vzťahy zákonom č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník, v
platnom znení, zákonom č. 250/2007 Z. z. Zákon o ochrane
spotrebiteľa, v platnom znení a zákonom č. 108/2000 Z.z. o
ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v
platnom znení. V prípade, ak je zmluvnou stranou podnikateľ,
riadia sa právne vzťahy neupravené obchodnými podmienkami e-shop
simexeagro.sk zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodného zákonníka v
platnom znení.
2. Vymedzenie pojmov
Spotrebiteľská zmluva – je kúpna zmluva, ak zmluvnými stranami sú na jednej strane dodávateľ a na druhej strane spotrebiteľ, ktorý nemohol individuálne ovplyvniť obsah dodávateľom vopred pripraveného návrhu na uzatvorenie zmluvy.
Predávajúci (dodávateľ)
– osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý spotrebiteľovi ponúka alebo predáva výrobky alebo poskytuje služby a taktiež podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva kupujúcemu výrobok.
Spotrebiteľ (kupujúci)
– fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby pre osobnú potrebu alebo pre príslušníkov svojej domácnosti a ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti
Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom - je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
Uzatvorenie kúpnej zmluvy – objednávka kupujúceho predstavuje návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu predávajúceho s návrhom kúpnej zmluvy kupujúcemu t.j. záväzným potvrdením objednávky zo strany predávajúceho. Od tohto momentu medzi kupujúcim a predávajúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené kúpnou zmluvou a týmito obchodnými podmienkami, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
Obchodné podmienky – zmluvné ustanovenia dohodnuté medzi predávajúcim a kupujúcim v tomto dokumente. Kupujúci v momente odoslania svojej objednávky potvrdzuje, že súhlasí s týmito obchodnými podmienkami platnými v čase odoslania svojej objednávky a je nimi viazaný od momentu uzatvorenia kúpnej zmluvy. Kupujúci odoslaním svojej objednávky potvrdzuje, že pred uskutočnením svojej objednávky sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámil a s obchodnými podmienkami bez výhrad súhlasí.
3. Odstúpenie od zmluvy
V súlade s ustanovením §12 odst. 1 c. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v platnom znení, má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy do 7 pracovných dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu. V prípade, ak spotrebiteľ využije právo na odstúpenie od zmluvy v uvedenej lehote berie na vedomie, že dodávateľ je oprávnený požadovať náhradu preukázateľne vynaložených nevyhnutných nákladov spojených s odstúpením od zmluvy.
Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia. Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje. Uvedená 7 dňová lehota na odstúpenie je zachovaná, ak sa písomné odstúpenie od zmluvy odovzdá najneskôr posledný deň lehoty na poštovú prepravu. Spotrebiteľ v lehote siedmich pracovných dní odo dňa odstúpenia od zmluvy vráti tovar predávajúcemu bez ohľadu na to, či tovar bol použitý alebo má vady, ktoré spotrebiteľ nespôsobil; primeraná starostlivosť o tovar musí byť zachovaná.V prípade, ak spotrebiteľ vráti objednaný tovar poškodený, čiastočne spotrebovaný resp. v stave, ktorý neodpovedá stavu, v ktorom bol predávajúcim odoslaný, berie na vedomie, že predávajúci je oprávnený si takto vzniknutú škodu, ktorú je predávajúci povinný preukázať, uhradiť zo sumy, ktorá bola uhradená spotrebiteľom za objednaný tovar.
Spotrebiteľ je zároveň povinný v odstúpení od zmluvy uviesť kontaktné údaje a číslo účtu, na ktorý má byť uhradená suma za objednaný tovar poukázaná zo strany predávajúceho. Predávajúci sa zaväzuje uhradiť zaplatenú sumu resp. sumu zníženú o vzniknutú škodu bezodkladne vrátiť spotrebiteľovi najneskôr v lehote 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy.
4. Zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácia
Prípadné reklamácie treba uplatniť cez formulár uvedený v ponuke "Zákaznícky servis" => Reklamácie ....( vyplniť podľa predlače ) .
Predávajúci
poskytuje záruku na tovar v dĺžke 24 mesiacov. Záruka začína
plynúť od prevzatia veci kupujúcim. Kupujúci berie na vedomie, že
je povinný prezrieť si tovar bezprostredne pri jeho prevzatí. V
prípade, že tovar pri prevzatí kupujúcim neodpovedá kúpnej
zmluve, je kupujúci povinný bezodkladne o tom upovedomiť
predávajúceho v prípade ak:
* sa
jedná o chybu odstrániteľnú, má kupujúci právo aby bola
bezplatne, včas a riadne odstránená bez zbytočného odkladu resp.
právo na výmenu veci. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci
je oprávnený namiesto odstránenia chyby vymeniť vždy chybný
tovar za bezchybný, pokiaľ to kupujúcemu nespôsobí závažné
ťažkosti
* sa
jedná o chybu neodstrániteľnú, ktorá bráni tomu, aby mohol byť
tovar riadne užívaný, má kupujúci právo na výmenu veci alebo
právo od zmluvy odstúpiť
* sa
jedná o chybu neodstrániteľnú, ktorá ale nebráni tomu, aby
mohol byť tovar riadne užívaný, má kupujúci právo na primeranú
zľavu z ceny
* sa
jedná o chybu odstrániteľnú, ale kupujúci nemôže pre opätovne
sa vyskytnutú chybu po oprave alebo pre väčší počet chýb vec
riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo
od zmluvy odstúpiť. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci
neodpovedá za chyby tovaru, ktoré boli spôsobené v príčinnej
súvislosti s jednaním alebo opomenutím kupujúceho.
Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný
poskytnúť záruku písomnou formou tzn. vydaním záručného
listu. Pokiaľ predávajúci poskytne na tovar dlhšiu než zákonnú
záruku, jej podmienky a rozsah určí v záručnom liste. Záručný
list musí obsahovať obchodné meno predávajúceho, IČO, IČDPH,
sídlo predávajúceho. Ak to povaha veci umožňuje, postačí
namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.
Kupujúci je povinný pri uplatnení reklamácie v
rámci zákonnej záruky, preukázať uzatvorenie kúpnej zmluvy s
predávajúcim dokladom o kúpe a prípadne vydaným záručným
listom. Predávajúci sa zaväzuje oprávnenú a podľa týchto
obchodných podmienok uplatnenú reklamáciu vybaviť bezodkladne,
najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie,
pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodnú inak. Predávajúci
vydá kupujúcemu protokol o reklamácii, v ktorom uvedie dátum a
spôsob vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o prípadnom
prevedení opravy a dobe jej trvania, poprípade písomné
odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
Tieto obchodné podmienky sú platné od 30. 11. 2015